Resevillkor för Orient Tours och Seatsbooking.com

Resevillkoren gäller endast flygbiljetter. För hyrbil, hotell och resepaket, se villkor i samband med
bokningsprocessen från resp. leverantör.

Vem bokar du av

Du gör din bokning hos Orient Tours eller  Seatsbooking.com  som är varumärken under AIRBONE TRAVELS AB.

AIRBONE TRAVELS AB
Rådmansgatan 33
S-113 58 Stockholm
Organisationsnr: 559044-5697
VAT nr.: SE559044569701

Allmänt:
Det är köparens och resenärens ansvar att:
• Läsa och godkänna resevillkoren före köpet.
• Kontrollera att samtliga uppgifter är korrekta vad gäller stavning av namn och titel samt att bokad tidtabell stämmer innan köpet genomförs. Genom att välja betalningsalternativ så bekräftar du de uppgifter som lämnats.
• När köpet genomförts erhåller du din biljett per e-mail inom 24 timmar. Det är kundens ansvar att kontrollera så att antalet biljettnummer stämmer överens med antalet resenärer. Om er resa består av två enkelbiljetter ska varje passagerare ha ett biljettnummer per väg. Saknas det biljettnummer eller det är några andra oklarheter, ska Orient Tours/seatsbooking.com kontaktas inom tre dagar.
• Regelbundet bevaka den angivna e-postadressen, då all korrespondens från oss sker via e-post.
• Kontinuerligt kontrollera flygtider och eventuella tidtabellsändringar för både ut- och hemresa.
• Kontrollera aktuella incheckningstider för hela resan.
• Kontrollera med respektive flygbolag från vilken flygplatsterminal din avresa sker från.
• Kontrollera visumregler för din slutdestination samt vid eventuella mellanlandningar. Detta gör du via respektive lands ambassad och de flygbolag du reser med.
• Kontrollera passregler samt passets giltighetstid.
• Kontrollera vilka vaccinationer som behövs inför resan.

Bokning
Uppge korrekt e-mailadress vid bokning. All kommunikation mellan Orient Tours/seatsbooking.com och resenären efter bokning sker per e-mail. Därför är det viktigt att kontinuerligt kontrollera angiven e-mailadress mellan bokningstillfället och avresedatum.
Vid bokning av tur och retur biljetter måste samtliga sträckor i biljetten utnyttjas i rätt ordning. Om resenären uteblir från någon sträcka, medvetet eller omedvetet kommer flygbolaget att avboka resterande delar av resan och ingen återbetalning görs på outnyttjade delar av resan.

seatsbooking.com erbjuder även tur- och returresor sammansatta av två enkelbiljetter. Där gäller varje enskild regel var för sig. Det framgår under bokningsskedet om biljetten består av två enkelresor. I de fall bokningen består av två enkelresor är kunden ansvarig för att kontrollera att biljetter och biljettnummer för båda resorna har mottagits.

Vi rekommenderar alltid att biljetten skrivs ut och medtas till flygplatsen, då den innehåller all viktig information som kan behövas.

Kontrollera att samtliga resenärer har erhållit biljettnummer.

Boardingkort kan skrivas ut hemma om incheckning sker online. I annat fall hämtas de ut vid incheckningsdisken på flygplatsen.

Orient Tours/seatsbooking.com förmedlar produkter från olika leverantörer och ansvarar därför inte för händelser som har med resans utförande att göra. Exempel på detta är förlorat bagage, bagage som inte ingår i flygpriset, inställda flyg, tidtabellsändringar och flygbolagskonkurser. Detta ansvar ligger på flygbolagen och det är därför direkt till ansvarigt flygbolag kunden bör vända sig vid eventuella klagomål. Förlorat eller skadat bagage ska alltid anmälas direkt på plats till ansvarigt flygbolag.
Beställaren måste vara över 18 år för att göra en bokning med seatsbooking.com. Genom att använda seatsbooking.com så garanterar beställaren att denne har fyllt 18 år.

Namn på biljetter
På grund av flygbolagets hårda krav på säkerhet är det mycket viktigt att fylla i korrekt stavade namn på samtliga resenärer i bokningen. Det är köparens ansvar att kontrollera att samtliga namn är korrekt stavade.
Förnamn: Ange första förnamn i passet även om detta inte är tilltalsnamn.
Efternamn: Ange samtliga efternamn enligt passet.
Smeknamn eller initialer godtas ej.

Har flera passagerare identiska förstanamn och efternamn (t.ex far och son) så ska även ett andra förnamn läggas in för att särskilja de båda åt.
Vid giftermål ska namnet i bokningen överensstämma med uppgifterna i det pass som kommer att användas vid resan.
En flygbiljett är ett personligt dokument som inte går att överföra till annan person.

När du bokar hos Orient Tours och betalningsalternativ har valts och biljetten har ställts ut står det på fakturan vad som gäller när det är fråga om t ex namnändring eller avbokning.

Tekniska problem
Orient Tours/seatsbooking.com reserverar sig för eventuella tekniska problem, datafel, prisfel och ändringar utförda av flygbolagen utanför vår kontroll. Det kan t ex vara flygbolag som visar platser som inte är tillgängliga, tidtabellsändringar eller felaktiga priser som orsakats av datafel. Vi förbehåller oss rätten att inom 24 timmar på vardagar kontakta dig för eventuella ändringar av gjord bokning. Uppstår det problem under eller i samband av en helg kontaktar vi dig nästkommande vardag.

Ångerrätt
Ångerrätten gäller inte för transporter enligt distansavtalslagen. Vi har heller ingen 24 timmarsregel som vi kan tillämpa på våra bokningar. När betalningen är genomförd och biljetten är utställd har vi inga möjligheter att ändra biljetten utan måste följa omboknings/avbokningsregler från Flygbolagen.

Dubbelbokning
Det är resenärens ansvar att säkerställa att eventuella dubbelbokningar avbokas oavsett var den är gjord. Resenären riskerar annars att flygbolaget utan förvarning avbokar dubbelbokningen. Orient Tours/ seatsbooking.com ansvarar inte för flygbolagens avbokningar eller utebliven återbetalning i samband med detta.

Avbokning
Avbokning måste göras senast 24 timmar före avresa via mejl [email protected] under kontorstid (9-18 vardagar, 11-15 lördagar). Orient Tours måste ha rimlig tid att bekräfta avbokningen innan den gäller. Vid avbokning utanför Orient Tours kontorstider skall avbokning ske direkt till flygbolaget. Om avbokning inte görs före avresa, kan avbeställningsskyddet inte nyttjas. Avbokning måste ske senast 24 timmar innan avresa på ursprunglig bokning. Resan räknas som avbokad först när Orient Tours har bekräftat avbokningen.
Bokningsnummer måste anges vid ombokning eller avbokning, detta är för att skydda dig som kund så att ingen obehörig ska få tillgång till din resa.

När betalning/val av faktura är gjord och biljetten är utställd är det flygbolagets regler för avbokning som gäller. Det är kundens ansvar att informera sig om vilka regler som gäller på biljetten innan slutfört köp. I regel är biljetterna som bokas online inte ändrings- eller återbetalningsbara.

Ändring
I de fallen bokningen är gjord via Orient Tours och i de fall flygbolaget tillåter namnändring/namnkorrigering tar Orient Tours en avgift på 750 SEK/biljett utöver flygbolagets ev. avgift för att hantera ändringen.

Ombokning
I de fall flygbolaget tillåter ombokning debiterar Orient Tours 750 SEK/biljett i hanteringsavgift utöver flygbolagets ombokningskostnad.

Ombokning måste ske senast 24 timmar innan avresa på antingen ursprunglig bokning eller ombokning beroende på vilket som infaller först. Ombokningen är inte genomförd förrän ombokningskostnaden är betald och  Orient Tours har skickat ny biljett.

Återbetalning (om bokat återbetalningsbar biljett)
Belopp som återbetalas är summan för flygbiljetter och flygskatter. Denna summa återbetalas till det kort/konto som användes vid betalning av resan. Förbrukningskostnader så som avbeställningsskydd och serviceavgift återbetalas inte.

I de fall flygbolaget ger återbetalning på avbokad biljett är det alltid mot en kostnad. Utöver flygbolagets avbokningskostnad tar Orient Tours 1500 SEK/biljett. Förbrukningsavgifter som t ex avbeställningsskydd, konkursskydd och serviceavgift återbetalas inte. I de flesta fall återbetalas endast en liten del av skatterna då det i skatterna ingår bränslekostnader och andra avgifter som inte flygbolaget återbetalar. Vid återbetalning av endast flygskatter tar Orient Tours en administrativ avgift på 750 SEK/biljett på de skatter som flygbolaget återbetalar. Återbetalning görs från flygbolagen och hanteringstiden är 5-12 veckor.
Vid återbetalning sker detta till samma betalmedel; kort, konto, faktura som resan betalades med.

För ombokning eller avbokning utanför Orient Tours öppettider, vänligen kontakta flygbolaget direkt.

Orient Tours återbetalar aldrig delvis använd biljett.

Ombokningsbar biljett

Orient Tours/seatsbooking.com: Vill du vara säker på att du kan boka om din biljett välj ”ombokningsbar biljett” redan vid bokningstillfället, denna tjänst går inte att lägga till i efterhand.  All ombokning med ombokningsprodukten måste ske genom vår kundtjänst. Tjänsten är personrelaterad och kan inte överlåtas.
Ombokningen sker måndag – fredag 9:00 – 15:00. Ombokningen måste göras minst 24 timmar innan den ursprungliga avresan. Vi kommer inte kunna hantera ombokningar under kvällar, helger eller röda dagar.
Vid ombokning skall resan vara slutförd inom max ett år från det ursprungliga avresedatumet. T ex om det är enmånadsbiljett som ombokas måste resan slutföras inom 30 dagar.

Ingen ombokning är slutförd förrän Orient Tours har bekräftat den via e-post.
Orient Tours ansvarar inte för uteblivna ombokningar för att resenären inte kommit i kontakt med vår kundtjänst.

Ombokningsprodukten tillåter ombokning av flygresan i mån av plats. Om ändringen medför en uppgradering till dyrare biljetter står resenären själv för denna kostnad. Ombokningen kan endast ske med samma flygbolag som skulle ha utfört den ursprungliga transporten.

  •    Ändra datum på ut- eller hemresa.
  •    Ombokning inom samma prisnivå/ klass och resrutt med valt flygbolag. Vid ombokning till en högre         prisnivå tillkommer mellanskillnaden mellan det ursprungliga priset och det nya.
  •    Går inte att lägga till i efterhand.
  •    Det går inte att ändra destination, varken på ut- eller hemresan.
  •    Ombokningsprodukten tillåter inte namnändringar eller namnkorrigeringar.
  •    Flygsträckorna måste användas i den ordning de ursprungligen bokades.
  •    Det är inte tillåtet att boka om biljetten med en så kallad ”stop over”.
  •    Ombokningsprodukten återbetalas inte om resan avbokas.
  •    Om ändringen medför att någon av resenärerna inte längre har rätt till specialpris (t ex spädbarn) betalar resenären mellanskillnaden för den nya biljetten.
  •    Orient Tours ansvarar inte för information gällande visum om resan förlängs.
  •    Vid ombokning ansvarar inte Orient Tours för eventuella tilläggstjänster som bagage och platsreservationer tecknade direkt med flygbolaget.

Tidtabell
Alla tider anges i lokala tider för respektive flygplats. Tiderna som anges vid mellanlandning är godkända bytestider, uträknade av flygbolagen tillsammans med flygplatsen. Uppstår försening som leder till att kunden missar anslutningen på en genomgående biljett är det flygbolagets ansvar att hjälpa kunden till sin slutdestination. Vid bokning av separata biljetter har flygbolaget inget ansvar vid missad anslutning på grund av försening. Det är då kundens ansvar att kontrollera att det är tillräckligt med tid för byte mellan flygen. Eventuella marktransporter och övernattningar under resans gång ingår inte i biljettpriset. Det är resenärens ansvar att kontrollera tidtabell innan bokning.

Teknisk mellanlandning
Att åka direktflyg kan innebära att flyget går ner på vägen för att t ex tanka. Vi markerar denna mellanlandning på kundens bekräftelse som ”Teknisk mellanlandning”.
Vid teknisk mellanlandning är det kundens ansvar att kontrollera var den sker och om särskilda visumkrav finns.

Tidtabellsändring
Flygbolaget kan med kort varsel ändra flygtider och ställa in flyg. Detta ligger utanför Orient Tours kontroll. Sker tidtabellsändringen innan avresa mailas en ny tidtabell med aktuell information till den e-mail adress som uppgetts vid bokningstillfället. Om tidtabellsändringen inte godtas av resenären måste detta meddelas till Orient Tours omgående. Sker ändringen efter utresa är det svårt för Orient Tours att meddela detta. Det är resenärens ansvar att informera sig om korrekt tidtabell för ut- och hemresa.
I de fall flygbolaget erbjuder återbetalning på grund av tidtabellsändring tar Orient Tours ut en administrativ avgift på 750 SEK/biljett. Konkursskydd, avbeställningsskydd, serviceavgift och fakturaavgift återbetalas ej. Återbetalning görs från flygbolagen och hanteringstiden är mellan 5-12 veckor.
Har du bokat en tur och returresa som består av två enkelresor och det inträffar en tidtabellsändring eller inställt flyg på en av dina resor, är det inte tillåtet att ändra eller avboka den andra resan med anledning av detta, då resorna i flygbolagets ögon inte hänger ihop.

Orient Tours kan inte hållas ansvarig om det på eller i närheten av resmålet inträffar miljökatastrof, krigshandling, strejk eller annan ingripande händelse som gör att den planerade resan inte går att genomföra. Orient Tours förmedlar endast flygbiljetter och kan inte ställas till ansvar för eventuella tidtabellsändringar och inställda flyg.

Betalning
seatsbooking.com: De priser som presenteras i sökresultatet förutsätter betalning via internetbank (SEB och Swedbank).
Orient Tours tar emot betalning via bankkort/kreditkort, internetbankbetalning och via faktura/delbetalning.
Observera att samtliga betalningssätt är bindande när du gjort ditt val.

Kortbetalning
Orient Tours / seatsbooking.com tar emot kortbetalning med VISA och Mastercard. Samtliga kortbetalningar hanteras via Bombara, som har samma säkerhetskrav som bankerna och är certifierade av både svenska och utländska banker och kortföretag.

Orient Tours förbehåller sig rätten att neka kortbetalning då misstanke om kortbedrägeri föreligger. Vid misstanke om brott kan krav på legitimering av betalning krävas.

Avbeställningsskydd
Avbeställningsskydd kan endast tecknas i samband med bokning och innan betalning gjorts. Efter slutbetalning har erlagts går det inte att komplettera med avbeställningsskydd.
Avbeställningsskyddet gäller endast för researrangemang som finns på samma fakturaorder som premien för detta avbeställningsskydd.
Avbeställningsskydd gäller om du som resenär, någon i din familj eller nära anhörig drabbats av akut sjukdom, olycksfall eller dödsfall och ska styrkas med giltigt läkarintyg. Med nära anhörig menas make/maka, sambo (folkbokförd på samma adress), barn, barnbarn, föräldrar, mor- och farföräldrar, svärföräldrar och syskon.

Avbeställningsskyddet gäller innan påbörjad resa.

Boka din avbeställningsförsäkring här!

Reseförsäkring
Reseförsäkring PLUS är ett komplement till det reseskydd du har i din hemförsäkring. Förutom sjukhuskostnader för sjukdom och skada, akut hemresa och stöld ersätter reseförsäkring PLUS även självrisk, resestartsskydd om du på väg till flygplatsen eller vid någon anslutning missar flyget vidare på grund av t.ex. bilköer, försenade anslutningar etc. Du får även ersättning om ditt flyg är mer än två timmar försenat till din destination. Reseförsäkring PLUS gäller precis som reseskyddet för resa upp till 45 dagar. Ska du vara borta längre än så måste du teckna en separat reseförsäkring.

Boka din reseförsäkring här!

Pass och visum
Det är viktigt att i god tid före avresa kontrollera vad som gäller i fråga om visum för det eller de resmål som kommer att besökas. Observera att det i vissa fall kan krävas visum även vid mellanlandning i ett land.

För vissa länder finns det särskilda bestämmelser där du ska kunna visa upp en giltig returbiljett och/eller att passet ska vara giltigt minst sex månader efter hemkomst. Det är resenärens ansvar att kontrollera vad som gäller för respektive land.

USA & Kanada
Alla resor till/via USA kräver ett godkänt inresetillstånd (ESTA) samt maskinläsbart pass. Ansök om ESTA senast 72 timmar innan avresa.
Skulle din ESTA-ansökan inte godkännas måste du kontakta amerikanska ambassaden för visum.

Fr.o.m. 21 januari 2016 har USA skärpt sina regler för inresa till USA. Medborgare som har rest till eller varit i Iran, Irak, Sudan eller Syrien efter den 1 mars 2011 eller har dubbelt medborgarskap i något av dessa länder måste ansöka om visum via USA:s ambassad eller konsulat. Finns en giltig och tidigare beviljad ESTA-ansökan för dessa resenärer, betraktas den som ogiltig och en ny visumansökan måste göras.

Fr. o. m. 15 mars 2016 måste alla resenärer som reser med flyg till/via Kanada ansöka om eTA (electronic Travel Authorization) innan avresa.

Har du beställt turistvisum till Australien via Orient Tours måste du skicka en passkopia samt dina adressuppgifter till oss senast 2 veckor innan avresa. Du som resenär är själv ansvarig för att skicka dessa uppgifter till Orient Tours i rimlig tid.
Orient Tours tar inget ansvar för ev. nekande av visum.

Vaccinationer
Det är resenärens eget ansvar att inneha vaccinationer och andra formaliteter som krävs för att resa till aktuellt land. Eventuella kostnader i samband med detta betalas av resenären.

Incheckning
Det är den enskilda flygplatsen och/eller flygbolaget som bestämmer hur långt före avgång som incheckning ska ha skett. Den ökade säkerhetskontrollen på alla flygplatser i världen har medfört att dessa tider numera är mycket längre än tidigare. Var därför uppmärksam på när incheckning senast ska ske för just din resa.
Många flygbolag erbjuder tjänsten att checka in online fr. o. m. ca 22 tim före avresa via deras hemsida. Du behöver vanligtvis flygbolagets bokningsnummer och/ eller biljettnummer som du hittar på den länk vi har skickat i bokningsbekräftelsen.
Det är kundens ansvar att informera sig om flygbolaget tar ut några extra avgifter i samband med incheckning.

Resa med barn
Det är viktigt att rätt ålder anges på alla barn som följer med på resan. Deras ålder kommer att kontrolleras av flygbolaget. Observera att det är barnens ålder vid hemresedatum som gäller. Om barnet fyller två år under resan ska barnet bokas som över två år. Samma sak gäller om resenären fyller tolv år under resan. Denne skall då bokas som vuxen.

Barn över två år måste ha egen stol.

Det är resenären/beställarens ansvar att kontrollera om speciella intyg behövs för personer under 18 år som reser utan målsman.

Ensamåkande barn
Orient Tours kan aldrig garantera att flygbolaget accepterar ensamåkande barn. Förfrågan måste först göras till flygbolaget innan vi kan bekräfta och ställa ut biljetten. Ensamt barn kan inte bokas online på vår hemsida utan måste göras manuellt att mejla [email protected]. Vi behöver veta namn, adress, telefonnummer samt relation på de personer som hämtar/lämnar barnet(nen) på flygplatsen. På flygplatsen måste ett Handling Advice blankett fyllas i så vi rekommenderar att vara i god tid på flygplatsen. Denna service medför en kostnad som betalas direkt till flygbolaget vid incheckning.

Bagage
Det är resenärens ansvar att kontrollera bagageregler. Information finns på biljetten eller på respektive flygbolags hemsida.
Orient Tours/seatsbooking.com ansvarar inte för förlorat eller skadat bagage. Eventuella fel ska påtalas omedelbart på flygplatsen till flygbolagets representant.
Eventuellt specialbagage behöver förbokas hos flygbolaget och kan göras via oss via mejl [email protected]. Vi behöver veta är vad det är för bagage, vem som ska ha med det och måtten på bagaget, höjd, bredd och längd + vikt Orient Tours/seatsbooking.com tar en hanteringskostnad på 150 SEK utöver flygbolagets avgift som betalas på flygplatsen. Flygbolagets kostnad hittar du på respektive flygbolags hemsida.
Orient Tours/seatsbooking.com kan bara göra förfrågan till flygbolaget kring specialbagage, men kan aldrig garantera att förfrågan godkänns förrän vi har mottagit bekräftelse från flygbolaget.

Servicepaket
Om du bokar seatsbooking.com servicepaket får du hjälp med:
• Förboka platser på flyget i de fall det är möjligt (ej platser vid nödutgången, med extra benutrymme eller på flygningar inom Europa).
• Skicka förfrågan till flygbolaget gällande spädbarnstol (ej inom Europa).
• Skicka förfrågan gällande specialbagage så som golfbag och skidor.
• Skicka förfrågan på specialmat (ej inom Europa).
Detta är endast en servicekostnad, ev. extra kostnad från flygbolaget kan tillkomma.
seatsbooking.com kan aldrig garantera att förfrågan gjord till flygbolaget godkänns.
Servicepaketet återbetalas inte vid avbokning eller om flygbolaget nekar din förfrågan.

Resegaranti
Paketliknande resor
Resegarantin omfattar dem som köper paketliknande resor, d.v.s. resor som består av separata transport- och inkvarteringstjänster som tillsammans uppvisar väsentlig likhet med en paketresa. Kombinationen bör framstå som en naturlig enhet.

Stolsförsäljning
Även den som bara har köpt en transport kan få ersättning ur resegarantin om transporten sker tillsammans med en paketresa, t.ex. på ett charterplan eller en buss. Den som bara köper en reguljär biljett är däremot inte skyddad av resegarantin.

Hyrbil
Observera att du genomför en bokning direkt med Auto Broker och inte med seatsbooking.com.

Läs noga igenom den produktinformationen som finns innan bokning.

All avbokning görs direkt till Auto Broker på telefonnummer +46 (0) 8 557 658 10, avbokning gjord mer än 48 timmar innan upphämtning är kostnadsfri, sker avbokningen mindre än 48 tim innan upphämtning, kan tyvärr ingen återbetalning lämnas för bilhyran. Undantag är lyxbilar som måste avbokas senast 72 timmar innan upphämtning, efter det sker ingen återbetalning vid avbokning.

Blir du försenad eller har frågor kring din hyrbil på plats kan du alltid kontakta Auto Broker genom att ringa deras gratisnummer för det land du befinner dig i (finns på din voucher).

Behöver du göra ändringar eller tillägg på din hyrbilsbokning innan upphämtning kontakta seatsbooking.com via mejl [email protected].
Glöm inte att skriva ut och ta med din voucher vid upphämtning.

Hyresvillkoren kan variera beroende på vilket land du hyr bilen i, dessa står i samband med bokning och på din voucher tillsammans med lokala avgifter som eventuellt behöver betalas. Dessa avgifter är obligatoriska och betalas direkt till uthyrningsföretaget.
Det kan hända att uthyrningsföretaget erbjuder dig att köpa till extra service (t.ex. GPS, bilbarnstol, etc), förbetald bensin, extra försäkring. Så länge de extra avgifterna inte är upptagna som obligatoriska på din voucher så är de frivilliga.

Vi rekommenderar att du vid upphämtning av bilen genomför en kontroll av fordonets skick så att det stämmer överens med vad som finns noterat i hyreskontraktet. Alla tidigare skador måste vara noterade på hyresavtalet. Gå noggrant igenom hyresavtalet innan du skriver på det.

Har du bokat en bil med ”ingen självrisk” (framgår vid bokning) betalar du självrisken på plats till uthyraren om något skulle inträffa, men får sedan självrisken återbetald av Auto Broker mot att du skickar in hyreskontrakt, skaderapport, polisrapport och kontoutdrag.

Det är ditt ansvar att följa lokala trafiklagar och betala lokala vägtullsavgifter i de länder du kör.

Resa som inte kan ombokas
Vid köp av en resa som inte kan ombokas kan biljetten varken ombokas eller återbetalas.

Resa som kan återbetalas
Har du en resa som kan återbetalas måste den avbokas före resans avgångstid för att kunna återbetalas.
Bokningsavgiften återbetalas aldrig.

Reklamationer
Eventuella problem eller anmärkningar under resans gång ska framföras direkt till leverantören (flygbolag, hyrbilsföretag). Fås ersättning eller kompensation direkt av leverantören förfaller normalt rätten till ersättning i efterhand.

Dataskydd (GDPR)
Orient Tours/seatsbooking.com/Airbone Travels AB behandlar personuppgifter i enlighet med Dataskyddsförordningen (GDPR).
•Vi använder informationen endast för det ändamål vi har angett.
•Vi samlar inte in och lagrar inte information som inte är nödvändig för det ändamål som
angetts .
•Vi kommunicerar tydligt hur personuppgifter samlas in, lagras och används och ser till att berörda personers rättigheter tillgodoses.
•Vi tillser att behandling av personuppgifter är spårbar och att vi eller våra personuppgiftsbiträden ansvarar för behandlingen.
•Vi tillser att personuppgifter är tillgängliga på det sätt vi har angett.
•Vi tillser att personuppgifter inte till följd av vårdslöshet eller uppsåt raderas eller förändras.
•Vi tillser att personuppgifter hanteras konfidentiellt.
En stor del av den behandling av personuppgifter som sker av Orient Tours/seatsbooking.com sker på basis av
avtal. När du skickar personuppgifter till oss i exempelvis e-postmeddelande för att få bistånd i
någon fråga eller för att efterhöra möjligheterna till avbokning, ombokning, reklamation etc. ingås
ett avtal om rådgivning med Orient Tours/seatsbooking.com/Airbone Travels AB. Vi kommer då att behandla dina personuppgifter med ändamålet att fullfölja avtalet. I övriga fall baseras vår behandling av personuppgifter på samtycke. Genom att boka resa genom oss eller kontakta oss samtycker du till att vi behandlar dina personuppgifter för att vidta nödvändiga åtgärder i anledning av ditt avtal. Du har alltid rätt att återkalla ditt samtycke beträffande vår rätt att behandla dina personuppgifter. De personuppgifter vi behöver för att kunna tillhandahålla våra tjänster är vanligen:
•namn,
•e-postadress,
•folkbokföringsadress,
•telefonnummer,
•personnummer,
•passnummer

Trevlig resa!

 

Orient Tours / seatsbooking.com (Org.nr 559044-5697, Airbone Travels AB)
Rådmansgatan 33
113 58 STOCKHOLM

Tel: +46 (0)8 771 82 22

E-mail:[email protected]

Airbone Travels AB har ställt statlig resegaranti hos Kammarkollegiet.