Avtalet är bindande för parterna när arrangören skriftligen har bekräftat resenärens beställning och resenären inom avtalad tid betalat överenskommen anmälningsavgift enligt arrangörens anvisningar. Arrangören skall bekräfta resenärens beställning utan dröjsmål.
Avtalade priser mellan parterna är att betrakta som ett för varje tillfälle enskilt avtal och kan ej kombineras med andra av arrangörens eventuella erbjudanden. För gruppresor gäller avbeställnings och betalningsvillkoren enligt nedan.
Beställaren av konferens- eller gruppresa skall utse kontaktperson med rätt att företräda beställaren gentemot arrangören i alla frågor avseende konferens- eller gruppresa. Kontaktpersonen ansvarar gentemot arrangören för de bokningsuppgifter som lämnas till arrangören samt att information om resan förmedlas till deltagarna i gruppresan.
Senast 50 dagar före avresan skall beställaren tillställa arrangören deltagarlista.
I det fall att särskilda av- och ombokningsskydd avtalats om för resan bekräftas dessa skriftligen av arrangören vid beställningen.
För varje ändring i reseavtalet som företas av resenären uttas en kostnad i enlighet med de merkostnader som researrangören åsamkas, dock lägst 200 kronor.
I det fall att särskilda betalningsvillkor avtalats om för resan bekräftas dessa skriftligen av arrangören vid beställningen. För övriga resor gäller:
Anmälningsavgift 1000 kronor per resenär erläggs enligt arrangörens anvisningar.
Slutlikvid skall vara arrangören tillhanda senast 50 dagar före avresa.
Kostnaden för extra arrangemang faktureras. Beställaren har efter hemkomst att erlägga kostnaden inom 10 dagar från fakturadatum.
Faktureringsavgift och påminnelseavgift tillkommer. Från förfallodagen debiteras dröjsmålsränta enligt räntelägen
Vid efterdebitering tillkommer en administrativ avgift på 15% av beloppet.